De Achterban

Training: De Achterban

Jullie zijn er voor de studenten, maar zijn de studenten er ook voor jullie? Om een verschil voor hen te maken heb je wel hun steun, lidmaatschap en/of bijdrage nodig. Maar je voorgaande pogingen blijven te bescheiden resultaten geven. Hoe bereik je slim zoveel mogelijk studenten?

Resultaat

Na deze training hebben jullie niet alleen nieuwe manieren om studenten te benaderen, maar ook een strategische visie op jullie achterban. Zo is het glashelder met wie jullie op hun aandacht concurreren, uit welke subgroepen de achterban bestaat, wat hen typeert en hoe je hen effectiever kunt benaderen. Inclusief actieplan voor het hele jaar.

De training

Doel is een concreet plan maken voor contact met de achterban. De training kan verschillende onderdelen behandelen, waarbij jullie team zelf beslist waarop het graag focust:

  • Onderscheidend vermogen: verenigingen, studentenraden, olc’s, vakbonden – wat zijn jullie voor de studenten?
  • Imago: wat kenmerkt de organisatie, hoe willen jullie graag bekend staan?
  • De achterban in meerdere lagen: alle studenten hetzelfde benaderen werkt niet effectief, wat wel?
  • Waarde-interactie: wat heb je die verschillende lagen te bieden en wat bieden zij jullie?
  • Plan en beslis: welke media(boodschappen) ga je wanneer inzetten om wat te bereiken?

Contact